Wednesday 19 November 2014

Luna Maya mahu taubat



JAKARTA: Pelakon dan pengacara terkenal Indonesia, Luna Maya berkata, dia mahu bertaubat, memperbaiki kesilapannya dan meminta peminat memberinya kesempatan berbuat demikian.


Peguam Luna, Raffi Ahmad berkata kekasih vokalis kumpulan Peterpan Nazril Ariel Irham itu, terkilan dengan tunjuk perasaan yang dilakukan orang ramai terhadap mereka ketika Ariel dijatuhkan hukuman penjara 42 bulan atas kesalahan menyebarkan video lucah baru-baru ini.


“Luna pernah memberitahu saya, tiada manusia yang sempurna di dunia ini. Setiap orang pasti pernah melakukan kesalahan. Dia juga ingin memperbaiki kesalahannya. Berikutan itu kalangan peminat perlu memberi sokongan kepadanya.


“Tindakan berdemonstrasi dan melemparkan kata-kata kesat tidak mendatangkan faedah sebaliknya memburukkan lagi keadaan. Jika kita bersedia memaafkan orang lain, ia lebih mulia,” kata Raffi ketika ditemui wartawan di Jakarta Barat.


Raffi berkata beliau bersimpati dengan Luna dan penghinaan yang diterimanya membabitkan kes itu.


“Sesiapa yang menghadapi masalah seperti dialami Luna, pasti akan menghadapi tekanan jiwa yang berat. Tiada siapa ingin berdepan masalah seperti ini,” katanya.


Raffi berkata anak guamnya tidak pernah bercerita secara terperinci mengenai tekanan yang dihadapinya kerana ia terlalu sensitif untuk dibincangkan. Kelmarin, Luna tidak hadir pada sambutan hari lahir rakan baiknya, Olga Syahputra dan tidak memberi alasan ketidakhadirannya.


Luna sebelum ini menemui Suruhanjaya Hak Asasi Indonesia bagi mendapatkan bantuan membabitkan kesnya selepas mendakwa ‘dianiaya’ sistem perundangan negara itu. – Agensi


Semuanya di POTPETAJE....!!!

SUKA ARTIKEL INI??? Sila LIKE atau SHARE..!!!


No comments:

Post a Comment